KONKURS NA ZAGOSPODAROWANIE BULWARU WISŁY W WARSZAWIE
W skali 1:2000 pokazano jak trzy równoległe do rzeki ciągi (Wybrzeża Kościuszkowskiego, Dobrej i Ludnej) łączą się poprzez ulice prostopadłe z Bulwarem Wisły. Ciąg placów i przyczółków mostowych na osiach poprzecznych do skarpy w logiczny sposób przyciąga ruch mieszkańców nad rzekę ku funkcjom i widokom określonym w wytycznych konkursowych. Zlokalizowano dwa kompleksy strategicznych podziemnych i naziemnych parkingów na krańcach Bulwaru (przy stacji metra koło pomnika Syreny i na południe od ulicy Boleść) oraz ciąg zatokowych parkingów wzdłuż lokalnej ulicy równoległej do Wisłostrady. Pozwala to na dotarcie do Bulwaru i zasilenie ruchu pieszego i rowerowego przez przybyłych z dalszych części miasta.
Stworzono kolejne place – loggie miejskie otwarte na Wisłę, wiążące mosty niskowodne i nabrzeża z ciągami poprzecznymi:
• Plac Syreny przy stacji metra koło Mostu Świętokrzyskiego;
• Amfiteatr na przedłużeniu ogrodów BUW na osi ulicy Lipowej;
• Plac na osi Nowego Zjazdu;
• Scenę na Wodzie na osi Zamku Królewskiego będącą przedłużeniem jego ogrodów;
• Loggia na zamknięciu ulicy Lipowej;
• Przyczółek Mostu Staromiejskiego na osi ulicy Boleść.
Detal architektoniczy zieleni, układ posadzek oraz gamę kolorystyczno - materiałową pokazano na rysunkach i próbkach materiałów. Pokazano też sposób traktowania elewacji niskich budynków wyrastających z pasa cokołowego panoramy Stolicy, jakim jest Bulwar Wisły. Projektowane obiekty mają charakter wolnostojących pawilonów o nowoczesnej przeszklonej architekturze z dachami pokrytymi zielenią.
Na rzutach 1:500 opisano sugerowane funkcje stałej zabudowy górnego tarasu Bulwaru. Zabudowa pomostów pływających jest zgodna z wytycznymi. Istotną sugestią autorów jest dopuszczenie możliwie dużego udziału unikalnych rozwiązań mieszkaniowych jako funkcji uzupełniającej dla gastronomii, pracowni czy galerii. Spowoduje to animację życia miejskiego przez 24 godziny i uczyni przestrzeń publiczną nadbrzeża bardziej bezpieczną.