Ideą projektu jest współczesna interpretacja wzorca palladiańskiego w stylistyce form postmodernizmu i art-deco.
Punktem wyjścia była Villa Barbaro w Maser, projektu Andrei Palladia, portal jednej z hollywoodzkich willi, a także Pałac Stoclet w Brukseli projektu Josefa Hoffmanna.
Istotą pomysłu jest kompozycja pozioma, która monumentalizuje budynek, rozwijając ogród na osi livingu umieszczonego w centrum pięćdziesięciometrowej fasady. Aby uniknąć układu brył, który rezydencję wiejską mógł zmienić w pałac lub kościół z dzwonnicą, zastosowano tympanon wejściowy, który zdecydowanym akcentem przełamał symetrię budynku.
Reprezentacyjny ogród urządzono tak, aby perspektywę z salonu tworzył sztuczny pejzaż łagodnych pagórków zamykających owal trawnika. Zasadzone drzewa i krzewy, otaczające wnętrze tej ogrodowej polany, odcinają ją od drogi i otaczających zabudowań.